Hoofdpijnen en migraïne

• Whiplashsyndroom
  • verschillende hoofdpijnen, zoals migraine, spanningshoofdpijn, bijholte-en voorhoofdsholteontsteking, aangezichtspijn en kaakgewrichtsklachten
  • duizeligheid
  • concentratieproblemen
  • middenooronsteking, oorsuizen
  • visus problemen

Migraine en andere vormen van hoofdpijn vinden vaak plaats in aanvallen die enkele uren tot dagen kunnen aanhouden. Migraine en clusterhoofdpijn concentreren zich vaak aan een kant van het hoofd. Daarnaast kan men ook gevoelig zijn voor licht en geluid en kan er misselijkheid met braken optreden.

Spierspanningshoofdpijn voelt men meestal opkomen vanuit de nek en aangezichtspijn vanuit de kaak. De oorzaak van migraine en hoofdpijn is nog steeds erg onduidelijk, maar vaak kunnen doorbloedingsstoornissen, beklemming van zenuwen, kaakproblemen, trauma’s van het hoofd of voedselallergieën eraan ten grondslag liggen.

Omdat de oorzaken zo divers kunnen zijn, voert de osteopaat eerst een uitgebreid vraaggesprek en onderzoek uit. Hierbij bekijkt de osteopaat alle weefsels die doorbloedingstoornissen kunnen veroorzaken, zoals de gewrichten en spieren rond hoofd, nek en wervelkolom.
Ook onderzoekt de osteopaat organen die een rol kunnen spelen. Dit zijn met name organen die het lichaam zuiveren van giftige stoffen, zoals de nieren en de lever. De osteopaat maakt weefsels die te strak zijn met de handen los om de doorbloeding te verbeteren. Dit heeft vaak een gunstig effect op de migraine of andere vorm van hoofdpijn.

Klik hier voor het maken van een afspraak.